Under helgen och veckan har flera lodjursobservationer inkommit från Täbybor. Idag 
– Vi vet inte om det är det lodjuret men vi fick ett påkört lodjur på E18 vd Hägernäs igår kväll. Det är någon som kört på den och lämnat platsen, berättar Jan Berlin, kommunpolis i Täby för Stockholm Direkt.
Jan Berlin tror dock att det mycket möjligt kan vara det lodjur som fotograferats och filmats i Täbytrakten.
– Jag antar att det är så. Det kan inte finnas så många lodjur som springer runt. Jag har nog aldrig hört talas om det tidigare. Vi har haft någon varg som blivit påkörd i Hagby tidigare, säger han till Stockholm Direkt.
Foto: Johan Olsson. Arkivbild.





