Nord-Group Outdoor är ett nytt namn på marknaden – men har redan etablerat sig med butiker i både Sverige och Danmark.
Nord-Group Outdoor är en nystartad franchisekedja som riktar sig till butiker inom jakt, fiske och friluftsliv. Kedjan har i dagsläget 16 anslutna butiker och har sedan starten haft en stark försäljningsutveckling med en total omsättning som nu passerat 300 miljoner kronor.
Bakom satsningen finns en tydlig ambition att möta efterfrågan på en gemensam plattform för friluftsbutiker. Genom att erbjuda stöd inom inköp, marknadsföring och utbildning vill Nord-Group skapa förutsättningar för butikerna att fokusera på sitt lokala engagemang och mötet med kunderna.
Enligt koncernchefen Jonas Ås handlar tillväxten inte bara om affärer, utan också om en långsiktig tro på marknaden för jakt och friluftsliv. Han menar att det finns gott om utrymme för både nya och etablerade aktörer att utvecklas tillsammans inom ramen för kedjan.
Nord-Group siktar på att växa vidare och söker nu fler samarbetspartners inom jakt- och outdoorsegmentet. Mer information finns på nord-outdoor.se.